10 spôsobov, ako vhodne využiť QR marketing

qr_marketing_161.jpg QR kódy sa považujú za jeden z tohtoročných marketingových trendov. Hoci sme sa s nimi stretávali už od 90. rokov, až rozšírenie inteligentných telefónov nám ich umožňuje využívať v každodennom živote. Ako ich správne využiť?

1. Nový spôsob nakupovania
Tesco v Kórei predstavilo nový spôsob nakupovania, ktorý pozostáva z výberu žiadaného tovaru prostredníctvom reklamnej tabule, kde sú zobrazené produkty v reálnej veľkosti. Zákazník si naskenuje QR kódy žiadaných produktov a nákup mu je následne doručený priamo domov.

2. Bohatší zážitok
Niektoré galérie a múzeá integrovali QR kódy v snahe poskytnúť návštevníkom viac informácií a kvalitnejší zážitok z návštevy. Vedľa exponátov tak nájdete QR kódy, ktoré obsahujú odkaz na audiovýklad alebo dodatočné informácie.

3. Efektívnejšia interakcia so zákazníkmi
Starbucks využíva QR kódy na zefektívnenie interakcie so zákazníkmi. Nakupujúci nemusia čakať v rade na zaplatenie, na platbu môžu využiť aj mobilné zariadenie s aplikáciou a predplatenou kartou. Aplikácia takisto poskytuje informácie o ponúkaných produktoch.

4. Jednoduchšie ukladanie informácií
Degustujete vína a oslovilo vás niektoré z nich? Pokiaľ má na etikete QR kód, nemusíte si písať žiadne informácie, stačí priložiť telefón a všetko potrebné máte uložené v priebehu sekundy.

5. Odmena pre zákazníkov
Zaujímavú marketingovú kampaň spustili spoločnosti Mountain Dew a Taco Bell. Pohár s nápojom obsahoval QR kód, ktorý zákazníka po naskenovaní odmenil hudbou zadarmo. Výsledkom kampane bolo viac ako 200 000 stiahnutí.

6. Informácie v reálnom čase
QR kódy môžu poskytovať aj informácie v reálnom čase. Vo Frankfurte ich využili vo vlakoch a cestujúci majú prístup k informáciám o prípojoch, špeciálnych udalostiach v meste a zaujímavých kultúrnych pamiatkach.

7. Súťaže
Verizon využil QR kódy v nedávnej kampani, ktorá zvýšila ich predaje o 200 %. Princíp bol jednoduchý – zákazník naskenoval QR kód, ktorý automaticky zobrazil na jeho Facebooku informácie o súťaži a súťažný odkaz. Pokiaľ niektorý z jeho priateľov využil tento odkaz na kúpu telefónu, bol odmenený aj pôvodný zákazník. Výsledkom bol zisk 34 000 USD a o značke Verizon sa dozvedelo viac ako 25 000 nových používateľov Facebooku.

8. Darčeky s venovaním
QR kódy možno využiť aj vo forme moderného venovania pri posielaní darčekov. Tento koncept počas minulých Vianoc využila spoločnosť JCPenney. Zákazníci mali možnosť nahrať hlasovú správu s venovaním, tá sa následne načítala po naskenovaní kódu.

9. Podpora Google maps
Google v rámci Ameriky vybral 100 000 populárnych spoločností, ktorým poslal etikety – tie obsahujú QR kód s priamym odkazom na bližšie informácie o danej spoločnosti.

10. Moderná pohľadnica
Služba Spotify umožňuje vytvorenie modernej pohľadnice s odkazom na playlist vytvorený používateľom – ako inak – vo forme QR kódu.

Zdroj: mashable.com



Ohodnoťte článok:
 
 
 

24 hodín

týždeň

mesiac

Najnovšie články

Ob­le­če­nie s aero­gé­lom vás ochrá­ni pred extrém­ne níz­ky­mi tep­lo­ta­mi. Aj -200 °C
Patríte k milovníkom zimných športov, ktorých od vykonávania obľúbenej činnosti neodradí ani drsné počasie? Potom vás istotne zaujme nový druh oblečenia, vybavený špeciálnou aerogélovou vrstvou. čítať »
 
GoP­ro uká­zal ďal­šie úžas­né vi­deo na­to­če­né je­ho no­vým dro­nom Kar­ma
Spoločnosť GoPro vydala video so zábermi zachytenými pomocou jej ohláseného nového dronu Karma. Americký freestylový lyžiar Bobby Brown a jeho priatelia ho vyskúšali v Aspene v Colorade. čítať »
 
Kin­gston zís­ka­va ak­vi­zí­ciou tech­no­ló­gie USB a ak­tí­va Iron­Key
Kingston Digital, Inc., dcérska spoločnosť Kingston Technology Company, Inc., najväčšieho nezávislého výrobcu pamäťových produktov na svete, oznámila, že akvizíciou získala technológie USB a aktíva spoločnosti IronKey zo skupiny Imation Corp. (NYSE: IMN). čítať »
 
Goog­le Car­dboard sa pre­me­ní na čo­si so­fis­ti­ko­va­nej­šie
Ak ste doteraz nad virtuálnou realitou v podobe kartónovej škatule Google Cardboard iba posmešne krútili hlavou, možno vás poteší správa, že spoločnosť plánuje na poli virtuality urobiť ďalší krok. čítať »
 
Po­zor na vý­ber káb­la USB-C. Nes­práv­ny to­tiž mô­že zni­čiť va­še za­ria­de­nie
Jedna z najväčších technologických noviniek uplynulého roka bol konektor USB Type-C. Prináša totiž prísľub, že sa môže stať jedinou vecou, ktorú použijeme na pripojenie našich zariadení, počnúc od monitorov cez telefóny až po počítače. čítať »
 
Fu­jit­su us­ku­toč­ni­lo bez­drô­to­vý pre­nos re­kor­dnou rých­los­ťou 56 Gb/s
Spoločnosť Fujitsu a Tokijský technologický inštitút dosiahli spojeným úsilím nový rekord v rýchlosti bezdrôtového prenosu. čítať »
 
No­vý mo­dem NA­SA bu­de pre­ná­šať dá­ta 100-krát rých­lej­šie než rá­dio­vé sig­ná­ly
NASA v rámci projektu Laser Communications Relay Demonstration (LCRD) vyvíja prvý modem, ktorý bude obsahovať optickú technológiu, umožňujúcu výrazne rýchlejšiu komunikáciu medzi kozmickou loďou a pozemnou stanicou. čítať »
 
Vi­deo s oku­liar­mi Ho­lo­Lens: tak­to bu­de­me sle­do­vať špor­to­vé zá­pa­sy
Cez víkend mali Američania veľký sviatok. V nedeľu sa na kalifornskom štadióne uskutočnilo finále jubilejného 50. Super Bowlu. čítať »
 
 
 
  Zdieľaj cez Facebook Zdieľaj cez Google+ Zdieľaj cez Twitter Zdieľaj cez LinkedIn Správy z RSS Správy na smartfóne Správy cez newsletter