Nakupovanie cez internet: V obchodoch vedú chladničky, na internete televízory

predaj_internet.jpg Nakupovanie cez internet je na Slovensku dlhodobo na vzostupe. Dokazuje to počet certifikovaných internetových obchodov aj počet realizovaných objednávok v minulom roku. Podľa údajov Slovenskej asociácie pre elektronický obchod bol rok 2010 z hľadiska predaja cez internet veľmi úspešný. Vybrané internetové obchody zaznamenali medziročný nárast takmer 17 percent.

Potenciál internetového prostredia využívajú stále viac aj konzervatívni predajcovia a značky. Rastové čísla sú veľmi príťažlivé a internetová generácia začína byť kúpyschopná, pričom nové zvyklosti nakupovania na internete podporuje popularita sociálnych sietí. Rýchle vyhľadávanie, okamžité porovnanie tovaru u viacerých predajcov a produktové recenzie sú atribúty, ktoré lákajú čoraz viac nakupujúcich. Najväčšou výhodou internetového nakupovania je však ušetrený čas a peniaze. Finančný motív pri nakupovaní sa prejavil najmä v čase ekonomickej krízy, kedy ľudia pristupovali k nákupom racionálnejšie a hľadali lacnejšiu alternatívu. Internetovým obchodom vďaka nižším cenám tovaru a služieb rástol obrat.

Po troch rokoch pôsobenia na Slovensku vstupuje do online prostredia aj značka Electro World. Internetový obchod www.electroworld.sk ocenia predovšetkým fanúšikovia e-nakupovania, zároveň však rozširuje možnosť výberu pre zákazníkov kamenných predajní. Oproti tradičnému pultovému predaju je nákup tovaru výhodnejší. „Zostávame verní nášmu konceptu, a to ponúkať zákazníkom značkový tovar za výhodné ceny. Vďaka dodávateľským vzťahom a veľkým objemom dokážeme pri predaji cez internet stlačiť ceny ešte viac“, vysvetľuje Milan Růžička, generálny riaditeľ Electro World.

Zákazníkov na novej stránke www.electroworld.sk poteší rýchle vyhľadávanie, rozšírený výber sortimentu a ponuka nových služieb. Spotrebiteľ si môže vybraný tovar objednať a následne vyzdvihnúť v najbližšej kamennej predajni. Tovar je k dispozícii v obchode už hodinu po objednaní na internete a rezervácia platí dva dni. Ak sa kupujúci rozhodne pre dodávku tovaru domov, môže si zvoliť deň doručenia. V prípade veľkých objednávok na dobierku nemusí mať pri sebe hotovosť, ale môže zaplatiť kartou priamo kuriérovi.

Internet vnímame ako štandardný predajný kanál, preto je prirodzené, že sme našu ponuku rozšírili aj do online prostredia“, hovorí Milan Růžička. Spoločnosť vo vlastnom internetovom obchode ponúka viac ako 2 000 výrobkov čiernej a bielej techniky, kuchynských spotrebičov, počítačovej a kancelárskej techniky, fototechniky a hier. „Prvá priečka v internetovom predaji patrí spotrebnej elektronike, najmä LCD a LED televízorom. Za nimi sú domáce spotrebiče, predovšetkým chladničky, práčky a kávovary. V kamenných predajniach má tento tovar vymenenú pozíciu. Trojicu najpredávanejších produktov uzatvárajú mobilné telefóny“, dodáva Milan Růžička. Nový internetový obchod podporí dlhodobú multichannel stratégiu spoločnosti, čiže paralelný predaj v moderných kamenných obchodoch v kombinácii s využitím výhod internetu.



Ohodnoťte článok:
 
 
 

24 hodín

týždeň

mesiac

Najnovšie články

Sta­ne sa z Pi­ra­te Bay naj­väč­šia strea­min­go­vá služ­ba na sve­te?
Vďaka doplnku pre prehliadače Chrome, Firefox alebo Internet Explorer s názvom Torrenty-Time sa web The Pirate Bay premenil na najväčší svetový portál na streaming videa. čítať »
 
Fa­ce­book mu­sí pres­tať sle­do­vať webo­vé ak­ti­vi­ty ľu­dí, aj keď ne­vyu­ží­va­jú Fa­ce­book
Francúzske úrady dali spoločnosti Facebook tri mesiace na to, aby prestala bez povolenia sledovať webovú aktivitu ľudí, ktorí nevyužívajú jej služby. čítať »
 
SK-NIC: Na Slo­ven­sku je viac ako 336-ti­síc do­mén a naj­viac sa ich za­čí­na na pís­me­no S
Správca národnej domény .sk neustále eviduje trendy vo vývoji počtu domén. Z toho napríklad vidno, že za rok 2015 bolo zaregistrovaných až 21 595 tzv. prvoregistrácií. Pozrite si ďalšie štatistiky z kuchyne SK-NICu, a. s. čítať »
 
Fa­ce­book opäť me­ní al­go­rit­mus News Fee­du. Kto­ré prís­pev­ky uvi­dí­te ako pr­vé?
Facebook oznámil na svojom blogu, že opäť mení algoritmus News Feed, aby sa používateľom nezobrazovali príspevky, ktoré nechcú vidieť. čítať »
 
YouTu­be vraj chys­tá ži­vé 360° vi­deos­trea­my pre vir­tuál­nu reali­tu
Zástupcovia YouTube na stretnutí s výrobcami kamier vyhlásili, že pracujú na možnosti živého streamovania 360-stupňového videa. čítať »
 
Pre­zi­dent za­lo­žil inter­ne­to­vú strán­ku ve­rej­ná ob­jed­náv­ka
Prezident Andrej Kiska založil internetovú stránku s názvom verejnaobjednavka.sk, ktorú spúšťa ako občan Slovenskej republiky. Ako pre médiá uviedol, je potrebné vytvoriť jednoznačnú verejnú objednávku, aby politici cítili tlak a riešili veci, ktoré riešiť treba. čítať »
 
Yahoo má pre­púš­ťať, prob­lé­my jej ro­bí Goog­le a Fa­ce­book
Šéfka spoločnosti Yahoo Inc. Marissa Mayerová predstaví plán škrtov v nákladoch, ktorý bude zahŕňať zníženie počtu pracovných miest o 15 % a zatvorenie niekoľkých divízií. čítať »
 
Wra­pi­fy vo­di­čom za­pla­tí, ak ne­cha­jú svo­je auto pre­me­niť na po­jaz­dnú rek­la­mu
Prevádzkovať auto nie je lacná záležitosť. Pohonné hmoty, poistenie, údržba -náklady rýchlo rastú. A práve tu by chcel pomôcť startup Wrapify, ktorý ponúka vodičom peniaze za to, ak si nechajú svoje vozidlo „obaliť" reklamou. čítať »
 
 
 
  Zdieľaj cez Facebook Zdieľaj cez Google+ Zdieľaj cez Twitter Zdieľaj cez LinkedIn Správy z RSS Správy na smartfóne Správy cez newsletter