Štúdia: Internetová závislosť u tínedžerov vedie k sebapoškodzovaniu

Tínedžeri, ktorí sú závislí od internetu, sú náchylnejší k sebapoškodzovaniu, píše sa v austrálsko-čínskej štúdii. Na výskume sa podieľalo 1618 adolescentov vo veku 13 – 18 rokov. Výskumníci zisťovali, či sa u nich prejavuje správanie, pri ktorom sa sami udierajú, ťahajú za vlasy, štípu či pália si kožu, a následne im dali test, aby zmerali ich závislosť od internetu.

Výsledky testov ukázali, že asi 10 percent skúmaných študentov bolo mierne závislých od internetu, zatiaľ čo menej než jedno percento z nich bolo vážne závislých. Študenti, ktorých klasifikovali ako mierne závislých, boli oproti študentom bez závislosti 2,4-krát náchylnejší k tomu, že si za posledných 6 mesiacov ublížili jeden až päťkrát, uviedol Lawrence Lam z austrálskej University of Notre Dame. Mierne až vážne závislí študenti boli oproti tým, ktorí netrpeli závislosťou, takmer päťnásobne náchylnejší k ubližovaniu si šesť a viackrát za posledného pol roka, dodal Lam.

„V posledných rokoch, najmä v súvislosti s väčšou dostupnosťou internetu vo väčšine ázijských krajín, sa internetová závislosť stala narastajúcim psychickým problémom medzi tínedžermi,“ uviedli výskumníci vo svojej štúdii publikovanej v časopise Injury Prevention. „Mnohé štúdie preukázali, že medzi internetovou závislosťou, duševnými symptómami a depresiou u adolescentov existuje súvislosť,“ dodali.

Internetová závislosť bola klasifikovaná ako problém mentálneho zdravia so symptómami podobnými iným závislostiam. Podľa odborníkov sa závislosť od internetu prejavuje pocitmi depresie, nervozity či náladovosti, keď človek nie je on-line, ktoré pominú, až keď sa dotyčný opäť pripojí.

Zdroj: SITA



Ohodnoťte článok:
   
 

24 hodín

týždeň

mesiac

Najnovšie články

Sta­ne sa z Pi­ra­te Bay naj­väč­šia strea­min­go­vá služ­ba na sve­te?
Vďaka doplnku pre prehliadače Chrome, Firefox alebo Internet Explorer s názvom Torrenty-Time sa web The Pirate Bay premenil na najväčší svetový portál na streaming videa. čítať »
 
Fa­ce­book mu­sí pres­tať sle­do­vať webo­vé ak­ti­vi­ty ľu­dí, aj keď ne­vyu­ží­va­jú Fa­ce­book
Francúzske úrady dali spoločnosti Facebook tri mesiace na to, aby prestala bez povolenia sledovať webovú aktivitu ľudí, ktorí nevyužívajú jej služby. čítať »
 
SK-NIC: Na Slo­ven­sku je viac ako 336-ti­síc do­mén a naj­viac sa ich za­čí­na na pís­me­no S
Správca národnej domény .sk neustále eviduje trendy vo vývoji počtu domén. Z toho napríklad vidno, že za rok 2015 bolo zaregistrovaných až 21 595 tzv. prvoregistrácií. Pozrite si ďalšie štatistiky z kuchyne SK-NICu, a. s. čítať »
 
Fa­ce­book opäť me­ní al­go­rit­mus News Fee­du. Kto­ré prís­pev­ky uvi­dí­te ako pr­vé?
Facebook oznámil na svojom blogu, že opäť mení algoritmus News Feed, aby sa používateľom nezobrazovali príspevky, ktoré nechcú vidieť. čítať »
 
YouTu­be vraj chys­tá ži­vé 360° vi­deos­trea­my pre vir­tuál­nu reali­tu
Zástupcovia YouTube na stretnutí s výrobcami kamier vyhlásili, že pracujú na možnosti živého streamovania 360-stupňového videa. čítať »
 
Pre­zi­dent za­lo­žil inter­ne­to­vú strán­ku ve­rej­ná ob­jed­náv­ka
Prezident Andrej Kiska založil internetovú stránku s názvom verejnaobjednavka.sk, ktorú spúšťa ako občan Slovenskej republiky. Ako pre médiá uviedol, je potrebné vytvoriť jednoznačnú verejnú objednávku, aby politici cítili tlak a riešili veci, ktoré riešiť treba. čítať »
 
Yahoo má pre­púš­ťať, prob­lé­my jej ro­bí Goog­le a Fa­ce­book
Šéfka spoločnosti Yahoo Inc. Marissa Mayerová predstaví plán škrtov v nákladoch, ktorý bude zahŕňať zníženie počtu pracovných miest o 15 % a zatvorenie niekoľkých divízií. čítať »
 
Wra­pi­fy vo­di­čom za­pla­tí, ak ne­cha­jú svo­je auto pre­me­niť na po­jaz­dnú rek­la­mu
Prevádzkovať auto nie je lacná záležitosť. Pohonné hmoty, poistenie, údržba -náklady rýchlo rastú. A práve tu by chcel pomôcť startup Wrapify, ktorý ponúka vodičom peniaze za to, ak si nechajú svoje vozidlo „obaliť" reklamou. čítať »
 
 
 
  Zdieľaj cez Facebook Zdieľaj cez Google+ Zdieľaj cez Twitter Zdieľaj cez LinkedIn Správy z RSS Správy na smartfóne Správy cez newsletter