Enormne kazové XBOX 360

Spoločnosť Microsoft svojou hernou konzolou XBOX 360 chcela vyjsť v ústrety hráčom, ktorí túžia po oslnivej grafike. Hráči túto konzolu prijali s nadšením, i keď konkurencia od Nintenda prežíva obrovský boom, XBOX ponúka najväčší herný repertoár.
Čoraz častejšie sa ale začali ozývať hlasy nespokojných zákazníkov, ktorí sa sťažovali na poruchovosť ich novej hernej konzoly.

Microsoft vo svojich číselných štatistikách uvádzal poruchovosť od troch do piatich percent. Táto poruchovosť by bola prijateľná, avšak nespokojných zákazníkov pribúdalo. Dailytech sa preto rozhodol spraviť prieskum medzi predajcami XBOXov a pýtali sa aj na možnosť rozšírenia záruky priamo v predajni. Potom, čo kontaktovali niekoľkých predajcov, zistili to, čo mnohí už dlhšie tušili. Predajcovia sa do jedného zhodli na tom, že XBOX 360 je najporuchovejšou konzolou histórie. Z dôvodov predajnej politiky títo predajcovia vystupovali anonymne.

Bývalý zamestnanec EB Games, Matthieu G., potvrdil, že kazovosť konzol bola medzi 30-33 percentami, pri prvých kusoch dokonca ešte oveľa vyššia.
„Pri uvedení XBOX 360 sme mali 35 kusov a do 6 mesiacov sa ich pokazilo viac ako polovica. Dve konzoly boli nepoužiteľné už pri dodaní.“
Takúto poruchovosť nemohli prehliadať ani v Microsofte, a tak priznali, že prvé kusy trpeli nadpriemerne veľkou kazovosťou.

Prvého januára 2006 sa teda v Microsofte rozhodli stiahnuť všetky kusy vyrobené v roku uvedenia na trh – 2005, a všetky zadarmo opraviť.
Trojica svietiacich červených svetiel, ktorá znamená hardwarovú poruchu, dostala medzičasom symbolické pomenovanie – Kruh smrti.
Mnohí predajcovia na túto poruchovosť zareagovali zdvojnásobením ceny za rozširujúcu ročnú záruku.

V pokročilom štádiu roku 2006 Microsoft predĺžil záruku na jeden rok, z pôvodných 90 dní. Predajcovia si vtedy oddýchli, keďže problém s poruchovosťou sa tak preniesol na ramená tohto gigantu, ktorý sa odmietal k problémom s poruchovosťou vyjadriť. Pre potenciálnych zákazníkov ale je najdôležitejším faktom, že XBOX 360 je neporovnateľne poruchovejší ako jeho konkurencia. Ako potvrdili predajcovia, tak Playstation 3 od Sony a rovnako aj Wii od Nintenda majú poruchovosť nižšiu ako jedno percento. Tento údaj určite mnohým uľahčí výber.

Zdroj: Dailytech



Ohodnoťte článok:
 
 
 

24 hodín

týždeň

mesiac

Najnovšie články

App­le za­pla­tí po­ku­tu 625 mil. USD za ne­le­gál­ne pou­ží­va­nie tech­no­ló­gií
Americká firma Apple musí spoločnosti VirnetX Holding zaplatiť za nelegálne používanie jej internetových bezpečnostných technológií viac ako 625 mil. USD. čítať »
 
PR: 4 naj­pot­reb­nej­šie ve­ci v pra­cov­ni
V robote nemusíte tráviť nekonečné hodiny, aby ste zvládli všetko, čo potrebujete. Urobte za menej času viac tým, že sa sústredíte na zvyšovanie produktivity. Čo je pre vašu efektívnu prácu a zdravie v pracovni najdôležitejšie? čítať »
 
Cis­co Sys­tems ku­pu­je Jas­per Tech­no­lo­gies za 1,4 mld. USD v ho­to­vos­ti
Spoločnosť Cisco Systems kupuje firmu Jasper Technologies, ktorá podniká v oblasti internetu vecí, teda pripája napríklad automobily, či medicínske zariadenia na internet. čítať »
 
Príj­my spo­loč­nos­ti Le­no­vo pok­les­li
Spoločnosť Lenovo zaznamenala v treťom kvartáli svojho finančného roka pokles príjmov o 8 % na 12,9 mld. USD. Dôvodom je slabší dopyt po osobných počítačoch a slabší predaj smartfónov. čítať »
 
Pa­ríž vy­lu­ču­je do­ho­du s Goog­le o da­ňo­vých dop­lat­koch
Vyriešenie sporu o neuhradené dane spoločnosti Google podľa vzoru dohody, akú uzatvoril americký internetový gigant vo Veľkej Británii, Francúzsko vylučuje. čítať »
 
Fir­ma Uni­corn Sys­tems ot­vo­rí v Pre­šo­ve no­vé vý­vo­jo­vé cen­trum
V priebehu februára otvorí v Prešove svoje nové vývojové centrum spoločnosť Unicorn Systems, ktorá ponúkne pracovné miesta pre odborníkov, ale aj čerstvých absolventov a študentov v oblasti informačných technológií (IT). čítať »
 
Fir­ma Al­pha­bet (Goog­le) do­siah­la vy­ššie príj­my, ako sa ča­ka­lo
Firma Alphabet Inc, materská spoločnosť firmy Google, zaznamenala lepšie štvrťročné príjmy, ako sa očakávalo. Prispeli k tomu výrazné tržby z reklamy na mobilných zariadeniach a zo služby YouTube. čítať »
 
No­kia ús­peš­ne do­kon­či­la ar­bit­ráž so Sam­sun­gom
Fínsky výrobca telekomunikačných zariadení Nokia urovnal arbitrážny spor s juhokórejským konkurentom Samsung. Spoločnosť v pondelok informovala, že vďaka rozhodnutiu arbitrážneho súdu očakáva rast príjmov z predaja patentových práv rádovo v stovkách miliónov eur. čítať »
 
 
 
  Zdieľaj cez Facebook Zdieľaj cez Google+ Zdieľaj cez Twitter Zdieľaj cez LinkedIn Správy z RSS Správy na smartfóne Správy cez newsletter