Spring Framework / 6. časť: Efektívna tvorba javových (nielen) webových aplikácií

Perzistenčná vrstva predstavuje v aplikáciách dôležitú súčasť, bez ktorej by často aplikácia vlastne ani nemala zmysel. V tradičných trojvrstvových aplikáciách býva zahrnutá v tzv. modeli, resp. najspodnejšej vrstve, ktorá slúži na získavanie údajov na ich zobrazenie v prezentačnej vrstve a zároveň umožňuje ich perzistenciu po ich spracovaní vrstvou controller. Perzistenčná vrstva obsahuje entity zodpovedajúce reálnym objektom, ako napr. bankový účet, tovar v obchode či používateľ, ako aj metódy na prácu s nimi - vytvorenie, načítanie, aktualizáciu a zmazávanie, teda tzv. operácie CRUD (Create-Read-Update-Delete).

 

Celý článok je dostupný len pre používateľov s digitálnym predplatným alebo cez systém Piano.

S digitálnym predplatným už od 19,99 €, môžete čítať platený obsah už od 1,70 eur mesačne. Získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Ak máte tablet alebo smartfón, môžete si stiahnuť špeciálnu aplikáciu pre Android, iOS a dostať sa aj k doplnkovému obsahu v podobe videoreportáží či galérií obrázkov.

Alebo vyskúšajte Piano na jeden mesiac za 0,01 € (následne za 3,90 €/mesačne) a získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe.

Ak máte digitálne predplatné PC REVUE Prihláste sa cez ITNEWS

Ak máte digitálne predplatné Piano
Prihláste sa cez Piano

 
Meno:
Heslo:

 
 
 

24 hodín

týždeň

mesiac

Najnovšie články

Programujeme GPU 12
Táto časť seriálu bude ukončením bloku, v ktorom sme sa venovali základným štruktúram jazyka GLSL. Zostáva nám povedať si pár slov o výrazoch, základných stavebných prvkoch shaderov a všeobecných zásadách na definíciu funkcií. čítať »
 
Zdieľanie zdrojov medzi OS Windows a OS Linux / 1. Časť
V okamihu, keď bol spustený prvý elektronický počítací stroj (počítač), vznikla potreba využívania tohto počítača (jeho zdrojov) ­viacerými používateľmi. čítať »
 
Vývoj aplikácií pre iPad/iPod/iPhone / Piata časť: Pohľad do zákulisia, dokumenty, zobrazenie typu master detail
Skôr než začnete vyvíjať zložitejšie projekty, treba poznať aspoň základné princípy vývoja pre novú platformu. Operačný systém iOS vznikol ako odnož Mac OS X pre prenosné zariadenia. Je postavený na báze systému Darwin s jadrom XNU. čítať »
 
Programujeme grafický engine XLIV
V tejto časti seriálu vám predstavíme konkrétne funkcie aplikácie Engine v4.0 týkajúce sa sieťového prepojenia. čítať »
 
Spring Framework / 6. časť: Efektívna tvorba javových (nielen) webových aplikácií
Perzistenčná vrstva predstavuje v aplikáciách dôležitú súčasť, bez ktorej by často aplikácia vlastne ani nemala zmysel. V tradičných trojvrstvových aplikáciách býva zahrnutá v tzv. modeli, resp. najspodnejšej vrstve... čítať »
 
Linux prakticky ako server / Nastavenie synchronizácie klientov v grafickom režime
V predchádzajúcej časti sme si nastavili náš linuxový server na jeho dvojrolu - bol zároveň klientom aj serverom protokolu NTP. čítať »
 
Windows 8 smeruje aj do podnikovej sféry
Nová verzia klientskeho operačného systému už tradične smeruje do dvoch rozdielnych operačných prostredí: na domáce počítače a na klientske počítače vo firmách. Samozrejme, nie každé nasadenie sa dá takto presne kategorizovať, typický príklad sú počítače v školských učebniach. čítať »
 
Recenzia: Navigácia Be-on-road
Softvérová aplikácia Be-on-road od brnianskej firmy Aponia Software je určená pre mobilné telefóny s operačným systémom Android, iOS alebo Windows Mobile. čítať »
 
 
 
  Zdieľaj cez Facebook Zdieľaj cez Google+ Zdieľaj cez Twitter Zdieľaj cez LinkedIn Správy z RSS Správy na smartfóne Správy cez newsletter